NARZĘDZIA, KTÓRE POMOGĄ CI NAPISAĆ PRACĘ

Proces planowania, pisania i publikowania swoich badań może być bardzo zniechęcający. Istnieje wiele czynników, które składają się na udaną pracę naukową. Na szczęście istnieje również wiele pomocnych zasobów, od znalezienia odpowiedniego czasopisma po poprawę umiejętności językowych. Postaraliśmy się ułatwić Ci życie, zbierając najlepsze zasoby online, które pomogą Ci w pisaniu pracy naukowej.

Słowniki

W środowisku akademickim, specyficzne terminy i pojęcia są używane w prawie każdym temacie. Podczas pisania manuskryptu, ważne jest, aby używać tych samych terminów stosowanych przez naukowców w danej dziedzinie. Znalezienie odpowiedniego słownika akademickiego może pójść daleko w pomocy uczonych znaleźć odpowiednie terminy w języku obcym.

Słownik akademicki: Akademicki słownik i encyklopedia

Słownik języka hebrajskiego

Słownik Parszanut

Oprogramowanie do zarządzania cytowaniami

Właśnie skończyłeś pisać i przeglądać swój artykuł, i nagle zdałeś sobie sprawę, że musisz sprawdzić każdy cytat. Dzięki oprogramowaniu do zarządzania cytowaniami, możliwość sprawdzania cytatów, jak również zakładek, organizowania i integrowania ich prawidłowo w Twojej pracy, jest nieskończenie łatwiejsza. Poniżej znajduje się lista niektórych z głównych programów do zarządzania cytowaniami dostępnych dla Ciebie. Zalecamy, abyś przeczytał nasze wskazówki, jak przestać tracić czas na formatowanie, aby dowiedzieć się więcej.

Oprogramowanie do zarządzania cytowaniami: Wykres porównawczy różnych programów do zarządzania cytowaniami.

EndNote: Narzędzie do tworzenia bibliografii akademickich

Zotero: Darmowe, otwarte oprogramowanie do cytowania

Mendeley: Oprogramowanie do cytowania skupiające się na społeczności

aplikacje

Wskazówki dotyczące pisania

Nie ma nic ważniejszego w pisaniu akademickim niż samo pisanie. Ponad 80% badań akademickich na całym świecie jest publikowanych w języku angielskim. Jeśli jesteś zainteresowany poprawą swojego pisania w języku angielskim, oto kilka narzędzi, które mogą Ci pomóc.

Purdue Online Writing: Ćwiczenia w pisaniu dla naukowców akademickich

Israel Forum for Academic Writing: Badania nad nauczaniem pisania akademickiego w Izraelu - po hebrajsku, angielsku i arabsku.

Publikacja

W dzisiejszym świecie publikacji istnieje wiele różnych rodzajów platform, na których można publikować swoje badania. Krajobraz wydawniczy szybko się zmienia i warto zastanowić się, czy wolisz wydać swoją książkę w formie drukowanej, czy jako e-book.

Writer's Digest: Sieć agentów przyjmujących niezamówione manuskrypty

CreateSpace: POD (Print on Demand - druk na żądanie) - serwis umożliwiający samodzielną publikację.

Niezależny Wydawca: Platforma marketingowa dla branży przed datą publikacji

ScholarOne: system zarządzania przepływem pracy dla czasopism naukowych, książek i konferencji

Stowarzyszenie Wydawców Książek Żydowskich: Sieć wydawców książek z dziedziny studiów żydowskich

Magnes Press: The Hebrew University Magnes Press

Powiązane artykuły

Czy warto robić kursy instruktorskie?
Jeżeli zależy Ci zdobyciu nowego zawodu, kurs instruktorski w centrum szkoleniowym jest decyzją, gdyż...
Które ze szkoleń będzie dla mnie odpowiednie?

Wszystko zależy od Twoich predyspozycji zawodowych, ale nie martw się - każde centrum szkoleniowe przeprowadza wstępne badania mające Ci pomóc w wyborze kursu.

Czy po odbyciu szkolenia łatwo znaleźć pracę?

Przede wszystkim należy pamiętać, aby nie osiadać na laurach po ukończeniu podstawowego szkolenia. Warto zastanowić się nad dodatkowymi zajęciamy doszkalającymi, gdyż w ten sposób znalezienie pracy może być prostsze.

Czy odbycie szkolenia to duży wydatek?

Każda ze szkół oferuje własny cennik, jednak średnie ceny za kurs to ok 1000 zł wzwyż.

Jakie są wymagania?

Wszelkie wymagania jakie musisz spełnić znajdziesz w naszych artykułach. Miłej lektury!